Hubspot-BI

HubSpot BI: de HubSpot Rapportage tool

HubSpot BI: de HubSpot Rapportage tool

De druk op het efficiënt en effectief uitvoeren van marketingprocessen neemt toe. Tegelijkertijd worden marketingprocessen steeds complexer, onder andere door de grote hoeveelheid data die tegenwoordig beschikbaar is. Om bedrijven te helpen om deze data te vertalen naar praktische informatie en zo marketing effectiever te maken, hebben we dé HubSpot rapportage tool ontwikkeld genaamd HubSpot BI.

Het is ons doel om jou méér inzicht te geven in je eigen data dan jouw huidige tools dat geven. Zo helpen we je om het resultaat van marketingcampagnes ten opzichte van de marketingkosten inzichtelijk te maken. Maar we geven je ook meer inzicht in de effectiviteit van het commerciële proces. Bijvoorbeeld door de doorlooptijd van lead tot klant te monitoren en dit per branche te kunnen vergelijken.

HubSpot BI geeft je deze inzichten door verder te gaan dan de standaard marketing rapportages van HubSpot. We ontsluiten gegevens uit HubSpot en plaatsen deze in een self-service omgeving. Binnen deze omgeving zijn standaard rapportage templates en dashboards aanwezig. Zo stellen HubSpot BI-gebruikers op een intuïtieve en gebruikersvriendelijke wijze “eigen” rapportages en dashboards samen. Daarmee krijgen zij meer inzage in hun marketing- en salesprocessen en vergroten zij de voorsprong ten opzichte van hun concurrenten.

 

De ontwikkeling van HubSpot Marketing   

Marketing en marketing intelligence spelen een steeds grotere rol in de dagelijkse bedrijfsvoering. Het ontstaan van omnichannel marketing en grote concurrentie zijn ervoor gaan zorgen dat we steeds meer data verzamelen en steeds meer keuzes (willen) baseren op data. De hoeveelheid data die tegenwoordig verzameld wordt, is echter enorm. Dat maakt het begrijpen van de data en het vertalen van gegevens naar bruikbare informatie een complexe uitdaging.

FourPoints Business Intelligence heeft een oplossing ontwikkeld om de grote hoeveelheden data op een eenvoudige manier inzichtelijk te maken en te begrijpen. Dit doen we dankzij HubSpot BI: een extra module voor data analyse, gebaseerd op het standaard platform van HubSpot Marketing.

 

HubSpot en HubSpot BI

HubSpot is wereldwijd één van de meest gebruikte en meest geavanceerde marketing tools, met name voor het managen van inbound marketing. HubSpot is in feite een integratie tussen een CMS om websites te bouwen, een CRM-systeem en een tool om het effect van marketingcampagnes te meten.

In HubSpot bouw je eenvoudig websites die veel bezoekers en meetbaar meer conversies opleveren. Vervolgens onderhoud je via HubSpot het contact met deze potentiële klanten en weet jij precies waar de behoeftes van je (potentiële) klanten liggen. Uiteindelijk wordt alle informatie met betrekking tot deze klanten samengevat in eenvoudige dashboards die je helpen om eenvoudige marketing vraagstukken te beantwoorden.

Echter, met de komst van big data en marketing intelligence, zijn er ook méér dan genoeg marketing vraagstukken die niet eenvoudig te beantwoorden zijn. Daarom heeft FourPoints HubSpot BI ontwikkeld: om jou meer inzicht te geven in je eigen, complexe marketing- en salesprocessen. Voor de ontwikkeling van HubSpot BI combineerden we onze kennis van Business Intelligence met de kennis over HubSpot Marketing. Op die manier ontwikkelden we een marketing BI oplossing die een flinke stap verder gaat dan andere marketing BI tools.

Hoe onderscheidt HubSpot BI zich van andere Business Intelligence tools?

Het belangrijkste onderscheidende vermogen van HubSpot BI ten opzichte van andere marketing tools, is dat het twee disciplines combineert: Business Intelligence en Marketing. Ook wel ‘Marketing Intelligence’ genoemd. Het is een tool die 100% gericht is op Marketing Intelligence. Door deze twee disciplines te integreren binnen één marketing BI oplossing weten onze klanten simpelweg meer over hun eigen marketingprocessen. Zij snappen beter hoe zij deze marketingprocessen doelgerichter kunnen maken. Hiermee verhogen ze de ROI van hun marketingcampagnes, genereren zij meer nieuwe klanten en verhogen zij hun omzet.

FourPoints: specialist in Marketing Rapportages

Met ruim 25 jaar ervaring is FourPoints een zeer ervaren Business Intelligence partner. In deze 25 jaar hebben we ons gespecialiseerd in Marketing Intelligence. FourPoints vormt als organisatie een sterke combinatie tussen IT en bedrijfskundige kennis. We verbinden de twee disciplines en maken ze daarmee beter begrijpelijk. Of je nou kiest voor een marketing consultancy traject, een oplossing op maat of één van onze HubSpot consultants in je bedrijf: we werken altijd vanuit hetzelfde basisprincipe. Namelijk dat de mens centraal staat. De HubSpot BI omgeving is gemakkelijk te gebruiken, waardoor de oplossing ook écht gebruikt en omarmt zal worden door je gehele organisatie. 

Gratis demo van HubSpot BI

Wil jij je marketingprocessen efficiënter en effectiever maken? En de salesafdeling succesvoller maken in het verzilveren van leads? Maar heb je op dit moment nog niet de juiste tools om deze stap te nemen? Neem dan contact op met FourPoints Business Intelligence voor een gratis demonstratie van HubSpot BI. Dan laten we je exact zien hoe HubSpot BI je organisatie verder zal helpen en hoe deze Marketing BI oplossing jouw voorsprong ten opzichte van je concurrenten zal vergroten.

 

Klant quote 

“Bij FourPoints zetten ze graag die extra stap, ze willen er hoe dan ook voor zorgen dat je tot de juiste oplossing komt.”

Lees meer

Werkwijze

Onze werkwijze,
onze USP
Hoe dan?